Ook slechts 6% BTW bij Schilderwerken Knevelman
Bij schilderwerk zowel binnen als buiten voor woningen ouder dan twee jaar

Itens – Met ingang van Prinsjesdag 2009, is schildersbedrijf Schilderwerken Knevelman een stuk goedkoper geworden. Voor woningen ouder dan twee jaar wordt namelijk nog – dankzij een permanente maatregel van het kabinet - maar zes procent in plaats van eenentwintig procent BTW in rekening gebracht.

Het lage BTW-tarief geldt voor woningen die ouder dan twee jaar oud zijn. De periode van twee jaar wordt gerekend vanaf het moment dat de woning na oplevering wordt bewoond. Wanneer een woning in verschillende stadia tot stand is gekomen, komt de bewoner voor laag BTW in aanmerking als het huis voor minimaal vijftig procent ouder dan twee jaar is. De opdrachtgever mag overigens ook een woningcorporatie of een bedrijf zijn, mits het schilder- of stukadoorwerk aan een pand wordt uitgevoerd waarin particulieren wonen. Tot dusverre gold alleen het lage BTW-tarief van zes procent voor woningen ouder dan vijftien jaar. Het nieuws van het lage BTW – voor zowel uw buiten- als uw binnenwerk! - wordt overigens meegenomen in de reclamecampagne voor de Winterschilder. Door lobbywerk van FOSAG, de ondernemersorganisatie voor de schilders-, onderhouds-, glaszet- en metaalconserveringsbranche, heeft het kabinet ervoor gekozen om die drempel te verlagen.